Tähtis teade!

Alates 20. juunist asub Tarbijakaitseameti ja EL tarbija nõustamiskeskuse kontor Tallinnas uuel aadressil Pronksi 12.

E-poed kes ei täida seadusest tulenevaid nõudeid

Print
Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et musta nimekirja avaldamise eesmärk on panna e-kauplejaid üle vaatama ühtlasi kõiki oma tingimusi.
E-kauplejatele koostatud juhendiga saab tutvuda siin.
 
portaal ettevõtte nimi rikkumine ja täiendav info
arcoman.eu
(aprill 2015)
Arcoman Sport OÜ, juhatuse liige Peter Hiir tarbijatele ei ole tähtaegselt tarnitud kaupa ja seadusest tuleneva aja jooksul ei ole kauba eest makstud raha tagastud; Tarbijakaitseameti kirjadele vastamata jätmine
minunetworks.com, erinevad kuulutusteportaalid
(märts 2015)
Minunetworks OÜ, juhatuse liige Irina Tšitšejeva tarbijatele ei ole tähtaegselt tarnitud kaupa ja seadusest tuleneva aja jooksul ei ole kauba eest makstud raha tagastud; Tarbijakaitseametile ja EL tarbijanõustamiskeskusele korduvalt valeinfo andmine raha tagastamise kohta
mycase.ee
(märts 2015)
myCase OÜ, juhatuse liige Villu Kuut tarbijatele ei ole tähtaegselt tarnitud kaupa ja seadusest tuleneva aja jooksul ei ole kauba eest makstud raha tagastud; Tarbijakaitseameti kirjadele vastamata jätmine

CottonCandy Facebookis
(jaanuar 2015)

Cotton Candy Fashion tarbijatele ei ole tähtaegselt tarnitud kaupa ja seadusest tuleneva aja jooksul ei ole kauba eest makstud raha tagastud
paulsaar.ee
(jaanuar 2015)
PaulSaar Baltic OÜ, juhatuse liikmed Toomas Kaevats, Kalle Henrik Kalmari, Kari-Matti Remes, Kim Sebastian Nyrhinen tarbijatele ei ole tähtaegselt tarnitud kaupa ja seadusest tuleneva aja jooksul ei ole kauba eest makstud raha tagastud; Tarbijakaitseameti kirjadele vastamata jätmine

shinewhite.fi, glucomannan.fi,  vihreäkahvi.fi,  greencoffeefresh.com,  ripsiseerumi.eu,  queenlash.com,  vadelmaketoni.fi, superkahvi.com, superkuitu.com

Xellim OÜ, juhatuse liige Mika Jaakko Olavi Ranta tellimuse vastuvõtmisel ei selgitata tarbijale korrektselt lepingu tingimusi, sh jätkutellimust ja sellest loobumise võimalust. Kodulehel toodud lepingueelne teave ja tellimuse kinnituse vorm ei vasta õigusaktides sätestatud nõuetele. Tarbijate kaebuste lahendamata jätmine. Soome ADRi (tarbijakaebuste komisjoni) otsuste täitmata jätmine.

Ettevõtte olemasolu saab kontrollida Äriregistrist https://ariregister.rik.ee/lihtparing.py, samuti saab sealt teada, kas müüjaks on juriidiline isik (k.a FIE). Kui registreering puudub, on järelikult tegemist eraisikuga.

Tuletame nimekirja sattunud ettevõtjatele meelde, et puuduse kõrvaldamisest tuleb Tarbijakaitseametit ise teavitada aadressil info [at] tarbijakaitseamet [dot] ee. Seejärel kontrollitakse, kas ettevõte on nõuded täitnud ning eemaldatakse ta nimekirjast!

Kauplejaid, kes on korduvalt jätnud tarbijatele kauba tarnimata või raha tagastamata, hoitakse nimekirjas 1 aasta olukorra lahendamisest.

Veebipoodidele esitatavad nõuded:
E-kaupluse veebilehel peab olema vähemalt järgmine info:
  • ettevõtte nimi, asukoht, e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul saab pöörduda;
  • kauba lõpphind ja saatmiskulud;
  • tellimuse tühistamise ja toote tagastamise tingimused;
  • teave selle kohta, kui taganemisõigus puudub;
  • pretensiooni esitamise õiguse ja/või garantii tingimused;
  • kui kaua võtab aega kauba kohalejõudmine;
  • kes on vastutav tagastamiskulude kandmise eest;
  • info kohtuvälise menetluse kohta (tarbijakaebuste komisjon);
  • millistel eesmärkidel töödeldakse klientide isikuandmeid ja kellele on e-kauplejal õigus andmeid edastada.

E-kauplus, mis reaalselt ei tegutse, peab vastava veebilehe ka sulgema, et mitte tarbijaid eksitada. Tarbijakaitseametil ei ole võimalik igast e-kauplusest kontrollostu sooritada, et kontrollida reaalset tegutsemist. E -kaupluse üleval hoidmine ilma reaalse tegutsemiseta võib olla käsitletav ebaausa kauplemisvõttena.