Tarbimiskeskkonna arengu konverents 2016

Print

"Piiranguteta reklaam versus reklaamivaba maailm"

Tarbijakaitseamet, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Euroopa Komisjoni Eesti esindus korraldasid 17. mail viiendat korda tarbimiskeskkonna arengu konverentsi. Seekordne konverents keskendus reklaami temaatikale.

Konverentsi avas majandus- ja taristuminister Kristen Michal ning samuti astusid üles Euroopa Parlamendi saadik Kaja Kallas, Tallinna ülikooli reklaamiteooria lektor Tiina Hiob, Tartu Ülikooli Eetikakeskuse juhataja professor Margit Sutrop, vandeadvokaat Allar Jõks, loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht ja partner Urmas Villmann ning mõjutamistehnikate spetsialist Karl Eelmaa. Päeva lõpetas põnev diskussioon, kus piirangutest, reklaamist ja eetikast rääkisid omavahel Kanal 2 juht Urmas Oru, Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse, Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats, reklaamiagentuur Imagine loovjuht Sven Luka ning professor Margit Sutrop.

Reklaam on osa tarbimiskeskkonnast ning aina rohkem on kuulda elavat diskussiooni selle üle, kust läheb piir eetilise ja ebaeetilise reklaami vahel ning kas reklaami tuleks jõulisemalt piirata või tuleks usaldada inimesi ja ettevõtjaid. Ühiskonna arenedes on muutunud ka reklaami iseloom ning selle tulemusena on tänapäeva tarbija sattunud palju suurema ja personaliseerituma reklaamivoo alla kui varem. Samas on muutunud ka inimeste suhtumine tarbimisse, privaatsusesse ja valikuvabadusse. Kas ja kuipalju määrab kõige eelneva juures eetilisus ning piiride seadmine lubatu ja lubamatu vahel ja kui palju peaks reklaamidega seotut reguleerima. Nii on põhjust ka küsida, kas oleks parem lahendus piiranguteta reklaam või hoopis reklaamivaba maailm?
 
Konverentsil:
  • käsitleti reklaami tõlgendusviise ja eetikat;
  • arutleti ühiskonna arengu ja piirangute vajaduste, mõju ning kasu üle;
  • kõneldi liberaalsest turumajandusest ning piirangute põhjendatusest;
  • vaadati vanemaid reklaame ja uuriti kuhu ja kui kiiresti reklaam suundub;
  • diskuteeriti teemal, mis juhtuks, kui puuduksid igasugused reklaamipiirangud.

Konverentsi päevakavaga saab tutvuda SIIN.

Konverentsi esinejate kohta saab lugeda SIIT.

Kui Teil on konverentsi kohta küsimusi, siis kirjutage palun anne-mai [dot] helemae [at] tarbijakaitseamet [dot] ee.